Thursday, August 26, 2010

kepingin sekeping murtabak..10 keping dia hadiahkan...

Suatu petang semasa aku p baya parking..terhidu bau sungguh sedap..owh dengan irama perut yang kosong,ku tahu itu bau murtabak daging..sejak itu,aku tibe2 jadi mengidam plak nk makan murtabak..

Sepanjang ramadhan,belum pernah lagi aku menjejak kaki ke pasar ramadhan…bukan terlalu berjimat cermat tetapi aku lebih suka memasak sendiri di rumah…manisan mulut selepas kurma biasanya kuih muih simple yg sendiri jua ku masak..biasanya popia basah,jemput2 or paling komang pun nugget ayamas..seusai makan kuih muih kami solat jemaah maghrib sebelum menjamu nasi..

Berbalik kepada murtabak tadi..hari demi hari aku bagitau hubby mintak belikan..tp hubby pun x sempat nk singgah ke pasar ramadhan..akhirnya seminggu berlalu dengan kepingin tah ape..mcm org mengandung bunyinya…haha…tp xde plak..so suatu petang hubby ckp ofis die ade seminar di de palma sebelahan marriot hotel putrajaya..hubby ckp rm68 sekepala..boleh mkn utk seminggu tuh lauk…tapi last2 bawak juga kami anak beranak ke sana..so mlm tuh aku makan free dengan sungguh2…mmg mknan die best..n lepas blk tuh tibe2 abg terkena balik gatal2 satu badan..x tahula alahan udang galah or ape..penuh 1 badan bintat mcm kene gigit semut api..so mlm tuh kami ke klinik n hubby dptla mc..

So bila hubby dpt mc die dukla kt umah..balik2 dr keje..memanjat tangga utama..dh bau kuah dal yg sangat wangi…n sampai ke dapur..aku sangat terharu…dr sekeping murtabak aku mintak…hubby buat sendiri..10 biji murtabak nak pun ada…owh..nikmat mana lagikah yg aku nk dustakan..alhamdulillah,hubby juga tolong sidai kain,basuh semua kain baju,basuh bilik air dan mop lantai…syukur..hilang penat semua lihat semua dah kemas bersih..

Sesungguhnya bulan ramdhan ni banyak ujiannya dan banyak sangat yang perlu disyukuri nikmatnya…x terhitung…jika DIA x gerakkan hati hubby nak masak dan tolong wifenye ni..mungkin semua x kan terjadi..syukur alhamdulillah ya ALLAH..sesungguhnya nikmat ENgkau kurniakan terlalu besar..semoga kami sentiasa dalam golongan insane yang sentiasa bersyukur…

Hari ini 17ramadhan = nuzul alquran…mudahan2 dapatla kami khatam alquran bulan mulia ni…semangat ,cita2 kene usaha kea rah itu.,

Ya ALLAH,semoga kami dapat menggamit malam lailatul qadarmu yg bakal kunjung tiba..owh masa..alangkah cepatnye berlalu…

0 comments:

Post a Comment

~~Coretan Hati~~ Copyright © 2009
Scrapbook Mania theme designed by Simply WP and Free Bingo
Converted by Ipietoon Template