Wednesday, August 10, 2011

nasi dagang

semalam g pasar ramadhan..teringin nak makan nasi dagang..lamanya x blk kg mkn nasi dgg..oh teringat arwah mak kalau buat nasi dagang sokmo licing..x dang tunggu petang..sodap2..

so semalam belila sebungkus nasi dagang n nasi kerabu n air laici kang..berbuka smlm jgk saya bakar pizza 2 kpg memandangkan roti pita msh ada..so buat topping sahaja..berbuka ngan skpg pizza pun dh kenyang..

lepas mkn pizza terus solat maghrib..usai maghrib saya rasa mengantuk sgt..baring2 kejap sambil tgk berita hubby ajak makan nasi..

saya mkn nasi dagang n hubby makan nasi kerabu..air laici kang tidak seperti yg saya harapkan..warna merah semacam+ada agar2 dgn barli..setahu saya laici kang ni macam2 tok kaduk isi dia..owh x baiknya peniaga menipu saya..benci3x.ni bkn laici kang..laici pun tarak..ni sirap cincau...terus saya x minum..xle terima tekak ngan warna merah pekat semacam..


anak2 jgk saya suapkan nasi dgg..lepas je mkn terus solat isyak+terawikh..nak habiskan 8 rakaat kemain bercinta melayan ngantuk..ya Allah,kuatlah kesabaranku..sudah je 8 rakaat saya terus masuk blk baring terus..mmg gile ngantuk ah..mcm org mabuk..saya duk tgk hubby mengemas umah..sblm tuh dia dh tlg basuh pinggan mangkuk +jemur pakaian..alhamdulillah..tq my supporter..

pukul 2 pg tadi saya ulang alik masuk toilet 4x..sakit perut memulas2..last2 letak mnyk baru dapat tido lena hinggalah terjaga jam 5 pg td..alhamdulillah dpt sahur dgn baik...alhamdulillah jgk x meragam lg perut saya..saya termenung tgk anak2 tido lena bergelimpangan..x pernah2 husna tido selena itu..biasanya kalau tgh malam mesti dia terjaga nak susu...

owh nasi dagang apakah yg saya makan ni...terlalu banyak lemakkah hinggakan penangannya mcm ubat tido buat saya dan anak2...

saya jarang ke pasar ramadhan tp sekali sekala nak merasa jgkkan..tp buat peniaga2 tuh,jagala kebersihan..pembeli pun dh bayar harga setimpal malah kdg2 terasa mcm cekik darah!tp kalau balasannya kuih/muih atau hidangan tuh yg dihangatkan dr semalam..its not fair right?

so hati2lah..n hari ni saya minta hubby ke tesko beli barang basah..hanya ada udang je dlm peti ais..ari2 udang buat saya lemau jeh..

okla,selamat puasa semua..dh masuk fasa ke 2 ramadhan..sma2 tingkatkan ibadah lebih,lebih dan lebih rajin lagi...



0 comments:

Post a Comment

~~Coretan Hati~~ Copyright © 2009
Scrapbook Mania theme designed by Simply WP and Free Bingo
Converted by Ipietoon Template