Tuesday, January 31, 2012

Boss dan saya



Boss dan saya bekerja dlm 1 bilik..kami dua2 tengah memboyot..boss dah 9 bulan dan menunggu hari..manakala saya dah masuk 8 bln..memang gap kami sebulan kalau ikut due..

Officemate selalu ckp kelakar tengok kami..kalau ke tempat client,bayangkanlah dua2 perut memboyot dan dua2 jalan terkedek2…haha..dahla bilik kat tingkat 3..kalau nak sampai atas tuh memang semputla..sebab ada tangga je..kadang2 kelakar tgk diri masing2..sampai je terus duduk atas kerusi..comelkan..hehe..

Biasa dah sarat2 camni kalau time kol 4lbh je mata pun kuyu la..dhla duk dalam ekok sejuk…saya segan nak tido..even kdg2 tgk bos tido..tadi saya sangat mengantuk sebab semalam batuk teruk xle tido sgt..biasa saya tahan..surf coding2 kt mr google tuh..arini saya terlepas ckp ngantuknya..bos saya cakap tido je kalau ngantuk..baiknya bos saya kan…mana ada bos tmpt lain bagi anak buah tido..mungkin dia pun faham kondisi saya mcm dia…saying boss..muaahhh..tp saya xdela ambik kesempatana..selagi boleh tahan,saya lawan ngantuk ni..

Tp sudahnya balik umah nanti,saya akan lembik macam hilang semua tenaga..bayanglah setiap malam nak kene basuh kain,jemur kain dan lipat kain..kdg2 kalau rajin saya iron baju banyak2..ni dah x larat sangat nak berdiri lama2..kdg2 selang sehari..

Nak masuk dapur lg x larat dah..alhamdulillah hubby banyak bantu urus anak2..kalau x,memang saya betul2 collapse..

Semalam saya menangis sambil lipat kain..saya terasa sangat penat..+ batuk tak henti2 menekan perut menyebabkan saya rasa macam nak baring..bila baring lg teruk batuk..sudahnya saya tido menyandar di dinding…

Bukan senang dan mudah nak jadi ibu..setiap ibu dugaan lain2 kan..apapun,saya sentiasa berdoa agar saya sentiasa bersabar dan tabah menjadi ibu untuk anak2..

Ya Allah,Engkau permudahkan segalanya dan kurniakan padaku anak2 yang soleh/solehah..ameen

2 comments:

s a h i | a said...

kak.sabar ye.moga Allah gandakan pahala dan keberkatanNya pada akak & keluarga.

akk memang terbaik ! ^^

nnt sy kena tanya byk tips ni dgn akk :p

Sufi said...

td dik sahila..muaahh..doakan akk ye..insyaallah sampai masa nanti meh berguru ngan akk..hehe..xdela..

Post a Comment

~~Coretan Hati~~ Copyright © 2009
Scrapbook Mania theme designed by Simply WP and Free Bingo
Converted by Ipietoon Template