Thursday, May 10, 2012

welcome to world my son

alhamdulillah 26 mac lepas saya selamat melahirkan seorg mujahid yang amat saya impikan sebelum ni..antara doa saya ketika mencium hajarul aswad dan dihadapan kaabah adalah untuk kurniakan saya sekeluarga anak lelaki yg soleh..alhamdulillah..syukur Allah perkenankan..mudahan2 anakku Muhammad umair menjadi anak soleh dan berjaya dunia akhirat..

mengimbau kembali detik 26 mac lepas,sebenarnya due saya bersalin adalah 25hb..kami sekeluarga dah pulang ke simpang renggam johor dr 23hb lg..hubby x sabar2 nak suruh saya bersalin memandangkan dia x boleh cuti lama2 dek bz kejenya..25hb dia dah bagtau kalau x bersalin jugak dia terpaksa balik kl dahulu...saya enggan sebab tak nak susahkan ayah mertua utk hantar ke hospital pantai yg mengambil masa 45 minit dr rumah..huhu boleh tahan jauh...saya selalu risau jangan bersalin dalam kereta sudah...hehe..N paling penting saya nak dia bersama2 dgn saya dlm labour room..tuh paling penting..

air selusuh ustaz dah minum..air bunga fatimah+air selusuh dr hubby yg buat sendiri pun  dh minum..tp 26hb tuh still x rasa sakit lagi..sakit2 biasa saje..kami hantar anakanda husna pada PIL dn terus ke hospital pantai..saya nekad untuk induce..biarlah segala penantian ini berakhir..
sampai hospital  terus di sorong msk labour room utk cek tekanan jantung..lama jgk duk terbaring dr pkl 11 lbh smpai pkl 4 pm then dr induce utk bagi bukaan jalan..then nurse suruh masuk wad dulu suruh saya jalan2..saya ambil ksmpatan solat zohor n asar dulu..pkl 5 lbh saya perlu baring lagi utk cek tekanan jantung baby..sian hubby penat menunggu..siap gelak2 lg dlm labour room sebab x terasa sakit..then dr masuk pukul 6.30 pm pecahkan air ketuban..lepas tuh baru terasa sakit ya amat..tak sampai stgh jam lps tuh subhanallah tak tergambar sakit dah..saya ambil sedut gad utk kurangkan sakit..nurse ckp boleh kurgkan sakit..dia suruh saya buat pilihan nak injection or pakai gas..saya pilih sedut gas supaya senang nt saya tarik nafas utk teran..
tp bila sakit,gas kemana hilang semua..haha..x tergambar sakit..3x teran alhamdulillah selamat saya lahirkan mujahid ni sebelum maghrib..syukur alhamdullilah staff nurse sangat2 baik..

saya suka bersalin di hospital pantai BP ni..staff nurse dan dr sgt baik + gifts dia sangat2la banyak...

sya stay 2 minggu je kt kampung dek tak tahan melayan kerenah anak2 saya lg 2 org tuh..x terlayan..so saya bagitahu hubby nak balik..so saya pantangla sendiri selebihnya ngan baby..2 org lagi puteri2 yg makin membesar tuh g sekolah n taska..aman sikit..hehe..

alhamdulillah dah habis pantang..mujahid saya ni pun kuat betul  menyusu..sebulan aritu p klinik dah 4.8kg..makin bam2..alhamdulillah..

kini tengah duk buat stok susu..pumping n pumping..owh zaman2 saya mengepam 3 thn dulu kene jadi rutin balik..mmg kene kuat semangat,,semoga dapatla saya menyusukan mujahid saya ni selama 2 tahun...insyaallah..doa2kan..

okla dah panjang lebar..time mengepam dah,..si comel ni pun dah bising..hehe..




0 comments:

Post a Comment

~~Coretan Hati~~ Copyright © 2009
Scrapbook Mania theme designed by Simply WP and Free Bingo
Converted by Ipietoon Template