Monday, February 18, 2013

Ragam Husna


semalam mengajar anakanda husna mengaji..suruh dia baca alfatihah..mula-mula start dah tak betul..saya suka tegur terus sebab budak2 ni otak dia cepat tangkap..

Dia sebut Alahamdulillah..saya tegur Alhamduillah..2,3x saya tegur last2 dia naik suara marah..dia ingat dia yang betul..biasala budakkan..last2 saya tegurla,eh ni sape tok guru ni..papa dah start gelak2 dah..

Saya pun tegur balik nak mengaji kene duk elok2..bersila..Nanti Allah marah..
Dia jawab balik..ummie pun duduk terkankang..di kenakan ummie balik..padahal ummie duduk bersimpuh..aduhai...sampai saya tergelak2...last2 saya cakapla cepatla baca..

Anakanda husna cakap..dah ummie gelak......aduhai..lagi terbarai gelak saya..

x tahan betul kerenah budak sorang ni..tapi..mek comel husna ni sangatla RAJIN..alhamdulillah..
suruhla apa sahaja dia ambik barang /baju/telengkung kat tingkat atas..berlari la dia p amik..kdg2 3,4 kali kejap ummie,kejap papa suruh..sejak ummie kene semput ni lagila..naik tangga sikit dah mengah..

Alhamdulillah..ayat dia lepas ummie cakap thank you.

Ummie sayang husna kan? :-)

0 comments:

Post a Comment

~~Coretan Hati~~ Copyright © 2009
Scrapbook Mania theme designed by Simply WP and Free Bingo
Converted by Ipietoon Template