Wednesday, September 28, 2011

cirit birit lagi


sudah 2 hari saya mc..semalam saya terkena cirit birit +muntah2 dengan teruk..makan je muntah..sampai lesu seharian terbaring..Allah tarik sekejap nikmat kesihatan dan nikmat makanan..apapun syukur hari ni dh ok sikit..hubby tolong hantarkan anak2 ke nursery untuk 2 hari ni..

entahla tersilap makan ape..memang x tertahan kuar masuk toilet..dh 2x saya food poisoning x sampai sebulan..fuhh..ape da..hubby balik semalam masakkan saya bubur nasi n malamnya kami ke klinik..1 bundle ubat saya dapat..

hari ni terasa larat sikit saya pergi ke klinik kesihatan taman ehsan kat kepong ni untuk buka buku merah..as kereta xde,saya beranikan diri naik moto hubby selepas dapat keizinan beliau..payah plak nak start moto ni..3,4x duk press,pastu pakai start x hidup2..dh fedup terus terasa mls nak pergi..baca doa ulang kali alhamdulillah brooooooooomm saya merempitla..harap dekat jeh..

sampai klinik elektrik kebetulan xde..so xle la amik darah n scan..biasala g gomen ni ramaila sikit orang n kene menunggu la..doc ckp nanti kene g cek gigi sekali..ala saya dh g cek gg tampal 2x dh dalam tempoh sebulan syawal ni..x kan nak cek lg..doc kata kene!!esok plak ade ceramah penyusuan..alahai dahla 2 hari mc..mana bleh cuti banyak2..saya tanya siap2 xle ke x datang?wajib datang,kedatangan di ambil..aduhai,tgkla camna..kang pandaila saya excuse..bukan saya x sokong kempen penyusuan ni..anak2 saya sebelum ni pun menyusu badan sampai 2 tahun..

banyak beno excusenye!!hehe..kalau dh mengandung memang cengginila kan..apatah lagi kalau ada sejarah pernah kene minum air gula..setiap kali mengandung mmg wajibla minum..adoi..x suka!!sabarla..sesungguhnya banyak pahala kan bagi ibu2 mengandung ni..


Surah-surah yang bagus diamalkan ketika sedang mengandung :

1) Surah Yusuf - untuk anak yang cantik rupa dan akhlak
2) Surah Luqman - untuk anak yang cerdik
3) Surah Yaasin - untuk anak yang teguh hati dan tidak terpengaruh dengan maksiat
4) Surah Maryam - untuk memudahkan bersalin
5) Surah al-Hujurat - untuk membanyakkan susu ibu



0 comments:

Post a Comment

~~Coretan Hati~~ Copyright © 2009
Scrapbook Mania theme designed by Simply WP and Free Bingo
Converted by Ipietoon Template