Thursday, March 3, 2011

GUBRA



aku bukan seorang yang fanatik menonton filem..kalau skrg nih tengah heboh cite ngangkung,hantu mak limah dan bla2..aku x pernah nak kisah amik tahu pergi panggung ke,beli cd jauh sekali..dengar kwn2 duk bercerita jeh tp x tau ujung pangkal..

alang2 hubby dah langgan astro tengok jela ape yg ade..yg sedia ada pun x tertengok..semalam aku tengok filem gubra di astro prima..kami x pernah langgan yg astrofirst ke ape..wat habih duit je kata hubby..

aku tertarik nk tengok cite gubra ni bile ingatkan ni filem allahyarham yasmin yg selalu menghasilkan idea2 bernas dan filem2 yg kreatif..dan filem ni jgk menang anugerah filem ape tah x ingat...

memandangkan hubby balik lewat,die on the way dr johor,so aku tonton dengan anak2 dan maid...filem ni sedikit berbaur lucah bila bnyk xtvt atas katil,dukung,peluk2..haish aku pulak malu dengan kaklong dan maid yg duk tengok..kaklong ape tah lg walau kurang faham..tetapi aksi2 demikian membuatkan dahinye berkerut2..bayangkan anakku berusia 3 tahun lebih ni berkerut2 dahinye melihat aksi pelukan atas katil..haish..nauzubillah..

aku memang kurang faham dengan latar cerita..agak sebab campur english then malay balik..then isu yg kelakar tp dlm tuh diorg boleh ketawa tetapi aku x ketawa langsung..

sungguh first time aku tengok filem ni aku keliru..dan kesudahannya aku tak tengok sampai habis memandangkan aku dah mengantuk+jalan cerita yg sedikit kelam-kabut..

pagi ini aku ceritakan pd hubby cerita ni dn jawabnye semoga Allah merahmati allahyarham yasmin..dan tah kenape aku rasa sedih melihat aktor2 filem ini begitu murah harga diri..berpelukan tanpa segan silu,babak berkemban,memegang anjing..tah ape2 lg yang membuatkan aku terfikir inikah cara untuk menunjukkan kasih sayang?

tah aku bukan penonton filem yg tegar dan bukan juga pengkritik filem tetapi aku sebagai hambaNya merasai terlalu malu..

semoga Dia merahmati kita semua..salam jumaat hari yang penuh keberkatan..


0 comments:

Post a Comment

~~Coretan Hati~~ Copyright © 2009
Scrapbook Mania theme designed by Simply WP and Free Bingo
Converted by Ipietoon Template