Saturday, July 23, 2011

malam yg sepi

yehaa..hujung minggu time nak rehat2 lepas penat kerja kan..tp hujung minggu jugak padat ngan xtvt kt umah yg tidak pernah habis..memang penat..

semalam saya angkut cpu blk umah sebab nak siapkan modul nak tunjuk pada user minggu dpn..huish komited betul saya..haha..saya tgk org lain relaks je walau tarikh semput dah..lantakla yg penting keje saya siap..tp mcm x pernah2 siap sebab saya kene settle modul2 live yg ada prob..memang pening nak cek error coding org lain..kdg2 mcm x logik jgk dia buat..siap ke tidak benonya die buat ni..

kdg2 memang kesian sgt pada client..diorg kene marah2 dengan applicant luar..saya faham perasaan diorg.,.tuh kdg2 kami kene tempias sekali..kene perli2,kene push2..kdg2 rasa sangat pressure..tp saya faham diorg lg pressurekan..zebab tuh saya boleh bersabar..tp x tahula sampai bila nak bersabar ni..

ok stop thinking about work..ptg td saya dh fokus 2jam..ingat nk smbg malam ni malas la plak..sekali malam ni ada bola malaysia vs singapore..saya bab2 bola ni mmg x pernah miss la..hehe..pengulas no 1 depan tv jela..hehe..

malam ni hubby ada usrah+qiam..so dh angkut bantal+selimut sekali tido kt masjid..mlm ni dia kesiankan saya yg boring agaknye..tuh die tglkan BB handphonenya..so bolehla saya melepak kt sini..hehe..

anak2 dh lena..letih jgk nak tidokan diorg..sekarang sangat aktif..kdg2 sangat penat melayan ragam diorg..



saya dh daftar digi internet..aritu x amikla broadband sebab yg lama msh ada..tgk2 ala putus plak wayarnya..so kene vari yg lainla nampaknye..haish rugi jeh dh 3 mngu saya daftar tp x online2 pun..okla stop dulu..nk smbg keje sat..

renung2kan:

Setiap orang menyumbang kepada yang lain..
Seorang penyapu sampah mungkin masuk syurga kerana orang melalui jalan yg disapunya..orang lain pula mungkin masuk neraka kerana memandang rendah kepadanya..
Rasulullah SAW bersabda,
“Tidak masuk surga orang yang di dalam hatinya terdapat seberat atom rasa sombong.”
Kemudian beliau bersabda,
“Sombong yaitu menolak kebenaran dan meremehkan manusia.” (HR. Muslim)



0 comments:

Post a Comment

~~Coretan Hati~~ Copyright © 2009
Scrapbook Mania theme designed by Simply WP and Free Bingo
Converted by Ipietoon Template