Thursday, July 7, 2011

S.A.B.A.R



senyap sunyi sungguh opis time lunch hari ni...seme member2 kua g JJ Au2..malas nak ikut sebab xde duit dah..huhu kesian kan..
bulan ni teruk kene roadtax kete+moto+insurans kete moto..huhu habis terus duit saya dan hubby..
memang ujian betul balik dr umrah ni..redha2..

1st ujian kerja..memang x tertanggung dah saya rasa keje kt sini..hari2 saya pasrah..saya teruskan juga kerja2 saya even boss saya mcm dah down..owh boss..kalau boss pun dh ckp x boleh macam mana org bwh mcm saya ni nak kata boleh teruskan..kawan2 pun ramai dh benti tp saya masih belum ada rezeki kerja di tempat lain..tp sebab org atas nak jgk teruskan so org bawah kuli2 cm saya ni kene la jgk usahakan..everyday saya g opis saya cube solve mana mampu..sambil2 ajar budak baru..mcm jadi cikgu pulak..hehe..sekali sekala sampai PM ckp buatla mana mampu..yes..saya takut nak main2 time keje sebab saya yg bagi makan duit gaji ni kt anak2 tiap2 bulan..even x bersemangat pun saya kene ikhlaskan sedaya mungkin supaya rezeki saya dapat tidak menjadi haram..nauzubillah..

2nd..maid saya dah lari ikut husband die ke kajang..saya boleh sabar jika die bawak berbincang..ni isnin lepas main cabut cmtuh je..tp kain baju x pulak bawak..tahla memang susah ade maid yg dh kawen ni..kawen pun senyap2..indon2..memang pening.malas nak pk pasal maid ni...so skrg hari2 saya travel ke tempat kerja bawak anak2 sama as anak2 saya masukkan kat taska dekat ngan opis ni..memang terasa sangat penat..dh seharian tepu mengadap coding..balik nak settle pinggan-mangkuk,kain baju lg..hubby saya sgt suka makan dirumah..so nak x nak saya perlu siapkan bekalan makanan setiap hari..sekarang setiap mlm saya masak dulu untuk mkn malam dan untuk bekal esok hari..kdg2 2 jam saya duk kt dapur..uish lamanya..duk keletong kelentang mcm masak special..hehe..tp alhamdulillah hubby sgt rajin dan membantu..tolong saya kutip baju2 masuk mesin dan jemur..tlg urus anak2..pakaikan pampers sblm masuk tido dan tlg sapu umah sblm tido..thanks dear...kalau dia x tolong saya agaknye pukul berapa boleh tido malam2..syukran..

payah jugak travel bawak anak2 ni..perjalanan ke opis dr umah setengah jam..nak boleh sampai umah tuh mcm2 hal dlm kete..nak2 si tecit husna ni jenis cepat bosan..mulala nak meraung..dlm kete mcm2 saya buat..saya nyanyi,selawat..tanya pasal alam..tgk matahari tanya matahari warna ape..tnye psl pokok ,kereta..siap ade bunyi moto vrooom lagi untuk bagi husna x bosan..tp entahla..dh perangai manja agaknye nak meraung..1st day saya bwk blk dia menangis dan menjerit sekuat hati dlm kete..memang menguji kesabaran saya sungguh+jem..tp sabar sebab saya bawak nyawa yg sungguh berharga ni..alih2 sampai tmpt parking terus die senyap..haiya..x tahula dia nak ape..esoknye saya umpan beli gula2 yang bulat2 kecik tuh..tp 1 hal pulak suruh saya kopek je gula2 tuh sepanjang perjalanan..along ok dah besar..so die cool sepanjang jalan sambil ikut saya nyanyi n jwb soalan2 saya..hehe,she like very happy at school..

hari ini tengokla..saya malas nk beli gula2 dah..tgkla cmne..pg td saya diketuk dgn botol air atas kepala..adik husna marahkan saya x bagi die air..haia..ummie tgk drivela sayang..cmne ye nak bg anak2 bersabar?saya selalu ckp sabarla sayang..tp anak2 makin meragam..

okla stop dulu..nak p beli lunch..saya hanya masak nasi goreng je pg td dan dh habis untuk lunch..hehe..


0 comments:

Post a Comment

~~Coretan Hati~~ Copyright © 2009
Scrapbook Mania theme designed by Simply WP and Free Bingo
Converted by Ipietoon Template